آیا نوع سرور (لینوکس یا ویندوز) تاثیری بر سئو سایت دارد ؟

seo سئو سایت تهران دیزاین

هم بله و هم خیر !! پاسخ درست مانند سوال قبل است. اگر چه نمیتوان ارتباط معنی داری را مطرح کرد اما تکنولوژی سمت سرور گاهی برنامه نویس را مجبور (یا تشویق) به استفاده از تکنیکهایی می کند که روی رتبه بندی سایت اثر می گذارد.

در واقع پاسخ به این پرسش نمیتواند با یک کلمه باشد. درواقع برای موتور جستجو تنها خروجی صفحه های شما اهمیت دارد. اما اینکه شما از چه سروری استفاده می کنید نشان دهنده نوع تکنولوژی صفحات فعال (پویا Dynamics) شما است. اگر از یک سرور لینوکس استفاده کنید صفحات شما احتمالا با فن آوری PHP طراحی شده اند و بانک اطلاعاتی شما نیز My SQL میتواند باشد. اما اگر از یک سرور ویندوز استفاده کنید احتمالا صفحات شما ASP یا ASP.net هستند و بانک اطلاعاتی شما نیز میتواند SQL Server باشد. البته نوع بانک اطلاعاتی برای موتور جستجو اهمیتی ندارد ،

اما نکته اینجاست که بسیاری از تکنیکهای طراحی صفحه تحت تاثیر تکنولوژی مورد استفاده سرور قرار دارند. برای مثال اگر شما از VS.net برای تولید صفحات فعال استفاده کنید کنترل دقیقی بر اسکریپتهای تولید شده در سمت Client نخواهید داشت. البته نه برای شما و نه برای بازدید کنندگان سایت شما اهمیتی ندارد، اما ممکن است برای موتور جستجو اهمیت داشته باشد. به ویژه زمانی که شما صفحاتی با اسکریپتهای فعال (Active Scripts) دارید و یا از فن آوری Ajax بهره میگیرید مساله جزییات طرح صفحه مهم میشود. همچنین زمانی که شما اطلاعاتی را از بانک اطلاعاتی خوانده و بر صفحه وب نقش می کنید ، نحوه لیست کردن و فراخواندن این اطلاعات دارای اهمیت حیاتی در رتبه بندی موتور جستجو خواهد بود.

منبع : تهران دیزاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس