طراحی لوگو های زیبای جهان

لوگوها بیانگر برند محصولات و عملکرد یک شرکت هستند که حاوی یک پیغام خاص می‎‎باشند، به طوری که بینندگان یک طراحی لوگو با دیدن آن پیام خاصی را دریافت می‎‎کنند.

بهترین لوگوهای دنیا از آنِ شرکتهایی است که بیشترین فروش را دارند از جمله لوگوهای شرکت the Tostitos، شرکت مشاوره مالی Raven، موسسه آکواریوم Pittsburgh Zoo and Aquarium در آمریکا، Body Wisdom Families، Sun Microsystems ،Treacy Shoes، شرکت مایکروسافت، کورل و … .
در اینجا به بررسی مفهوم برخی از مهمترین لوگوها می‎‎پردازیم.

 

طراحی لوگوی برند محصولات Asus

کمپانی ایسوز (ASUS) تولیدکننده وسایل الکترونیکی به منظور القا احساس سرعت و قدرت به مخاطبان خود، علاوه بر داشتن حروف بزرگ برند حاوی یک چشم نیز در میان لوگو می‎‎باشد که این امر زیبایی خاصی را به آن بخشیده است.

طراحی لوگوی Facebook

در طراحی لوگوی فیسبوک واژه FaceBook در درون یک کادر مستطیلی با رنگ آبی قرار گرفته است. این مستطیل بیانگر وجود امنیت کاربران می‎باشد و رنگ آبی، احساس آرامش را به کاربران منتقل می‌کند.

طراحی لوگوی Xbox 360

یکی از مشهورترین کنسول‎ها‎‎ی بازی نسل هفتم شرکت Xbox 360 می‎باشد که تحت نظر شرکت مایکروسافت کار می‎کند. این شرکت یکی از محبوترین برندها جهان به شمار می‌رود. عدد ۳۶۰ که در طراحی لوگوی این برند به کار رفته بیانگر زاویه 360 درجه است احساس قرار گرفتن در مرکز دنیای تصنعی را به کاربران خود منتقل کند.

طراحی لوگوی اپلیکیشن Firefox

در طراحی لوگوی این نرم افزار از یک کره زمین استفاده شده که یک روباه آتیشن به دور آن می‎‎چرخد. مفهوم این لوگو بیانگر کارکرد جهانی این اپلیکیشن و سرعت بالای آن می‎‎باشد.

طراحی لوگوی اپلیکیشن Instagram

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‎ها‎‎ی اجتماعی پرطرفدار در حال حاضر به شمار می‎‎رود. طراحی لوگوی این نرم افزار در برگیرنده یک دوربین عکاسی به همراه چند نماد رنگی بر روی آن می‎‎باشد. سازندگان این لوگو قصد داشتند تا پیغام‎ها‎‎ی خاصی چون امکان ارسال تصاویر و ویرایش آنها را به کاربران منتقل نمایند.

طراحی لوگوی اپلیکیشن Google Wallet

این نرم افزار که به منظور پرداخت‎ها‎‎ و اطلاع کاربران از بدهی‎ها‎‎ و سایر اطلاعات بانکی ساخته شده، قابل نصب بر روی گوشی‎ها‎‎ی همراه است. طراحی لوگوی این اپلیکیشن به صورت یک W متشکل از 4 رنگ می‎‎باشد. W بیانگر حرف اول Wallet به معنای کیف پول است و رنگ‎ها‎‎ی متنوع به کاربرده شده در لوگو به منظور نشان دادن کارکردهای مختلف این نرم افزار می‎‎باشد.

طراحی لوگوی Federal Express

طراحی لوگوی فدرال اکسپرس بسیار ساده و معنای «قدرتمندی»، در آن نهفته است. فلش سمت راست یا به جلو، بین ای(E) و اکس(X) احساس حرکت به جلو را بیان می‎کند.

طراحی لوگوی Sony Ericsson

در طراحی لوگوی محصولات Sony Ericsson از یک دایره استفاده شده که مفاهیمی چون برقراری ارتباط، امنیت، تکامل، تداوم و راحتی را به کاربران منتقل می‎‎کند. همچنین شکل e نیز در آن دیده می‎‎شود که بیانگر سرعت بالای محصولات این شرکت می‎‎باشد.

 

طراحی لوگوی خودروهای BMW

دایره معروف طراحی لوگوی شرکت بی ام و (BMW ) حاوی یک ملخ در حال حرکت که دور آن را رنگ آبی فرا گرفته است. در این لوگو ملخ نمایانگر هواپیما و رنگ آبی نشان دهنده آسمان می‎‎باشد.

طراحی لوگوی نرم افزار Skype

این نرم افزار، تماس‎ها‎‎ی صوتی و تصویری برای ویندوز و گوشی‎ها‎‎ی همراه را برقرار می‎‎کند. طراحی لوگوی این نرم افزار به صورت نوشتارهای skype می‎‎باشد که با رنگ سفید نوشته شده و اطراف آن را یک نوار آبی رنگ پوشانده است. این امر حس آرامش بخشی را به مخاطبان و کاربران منتقل می‎‎کند.

طراحی لوگوی هدفون Beats

این کمپانی تولید کننده هندزفری، هدفون و اسپیکر می‎‎باشد. طراحی لوگوی این شرکت به صورت یک دایره قرمز رنگ با یک p وارونه می‎‎باشد. این p وارونه نمادی از قسمتی از هدفون می‎‎باشد. رنگ قرمز هم حس شادی و هیجان را به کاربران انتقال می‌دهد.

طراحی لوگوی شرکت Adobe

این شرکت تولیدکننده نرم افزارهای گرافیکی می‎‎باشد. در طراحی لوگوی محصولات این شرکت از علامت مثلث استفاده شده که نشان قدرت نرم افزارهای گرافیکی است.

طراحی لوگوی لپ تاپ Vaio

در لپ تاپ‎ها‎‎ی Vaio که زیر مجموعه شرکت سونی به شمار می‎‎روند، حروف V و A نشان دهنده شکل موج آنالوگ و حروف I و O نشان دهنده یک کد ویژه می‎باشند.

طراحی لوگوی سایت Amazon

احتمالا متوجه شده‌اید که یک فلش زرد رنگ مانند یک لبخند در زیر آرم شرکت آمازون قرار دارد، این علامت بیانگر کاربرد تمامی حروف در این سایت می‎‎باشد.

طراحی لوگوی شرکت Apple

شرکت اپل برای طراحی لوگوی محصولات خود یک سیب را در نظر گرفته است. همانطور که می‎‎دانید اپل به معنای سیب می‎‎باشد اما اینکه قسمتی از سیب گاز زده شده به این معناست که سیب را از دیگر میوه‎ها‎‎ی مشابهی چون گیلاس متمایز کنند. زیرا اگر سیب به صورت کامل قرار داده می‎‎شد، ممکن بود بسیاری آن را با گیلاس اشتباه بگیرند.

طراحی لوگوی مرسدس mercedes-benz

آرم گرد مرسدس بنز با یک ستاره سه گوشه در میان، دارای سه فضای سفید که نشان دهنده زمین، آسمان و دریاست و به این معناست که مرسدس بنز بر آسمان و دریا تسلط دارد.

طراحی لوگوی Four Square

شرکت Four Square که در زمینه مکان‎یابی برای کاربران کار می‌کند به نوعی سرویس موقعیت یابی محسوب می‌شود. در طراحی لوگوی این سایت، یک فلش به رنگ بنفش درون یک نقشه قرار گرفته که بیانگر توانایی سایت برای مکان‎یابی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

تماس