امروزه بیش از هر زمانی از علائم در جایگزینی و پر محتوا کردن علائم محدود الفبایی (یعنی حروف) استفاده می گردد.این علائم، نظیر نشانه ها ، آرم و لوگو یا علائم تصویری موجود در ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، خیابان ها و سایر مکانهای عمومی، ممکن است بر مبنای سنتی نوشتاری باشند یا نباشند.
این نمادها همه جا به چشم می خورند: لوگو روی بسته بندی ها، قوطی ها، جعبه ها، روی وسایل نقلیه، روی کاغذ، در تابلوهای مربوط به تظاهرات، در بازی های عمومی، بازارها، نمایشگاه ها و جشنواره ها.
از آنجا که مدارک مستند دال بر اینند که این امر یعنی استفاده از نمادها، از سرآغاز پیدایش تمدن جریان داشته است، بی مناسبت به نظر نمی رسد که نگاهی کوتاه به تاریخچه چگونگی ارتباط افراد بشر با یکدیگر بیفکنید. در حدود 40000 سال قبل بشر اولیه که از طریق شکار روزگار می گذراند، به منظور انتقال افکار و امیال خویش به حک علائمی گرافیکی بر صخره ها پرداخت و بدین وسیله کوشید امیال و افکار خویش را از طریق تصویر بنمایاند. از این رهگذر، اندیشه که تا آن زمان صرفا از طریق صوت (زبان) یا حرکات (حالت دستها) بیان می شد، این قابلیت را پیدا کرد که بتواند ثبت گردد و پایدار بماند لازم به ذکر است تهران دیزاین بهترین طراح لوگو در تهران است.
در زیر چندین نمونه از لوگوهایی که اخیرا توسط تهران دیزاین طراحی گردیده را میتوانید مشاهده فرمایید.
لوگو(آرم یا نشانه) یکی از مهمترین عوامل معرفی یک برند در نگاه اول است بطوری که فرم و ترکیب رنگ منحصر به فرد استفاده شده در طراحی یک نشانه می تواند به عنوان شناسه آن برند تلقی شود و در صورت تبلیغات مناسب مشاهده ی فرم و رنگی نزدیک به شکل و ترکیب رنگ خاص لوگو بصورت ناخودآگاه تداعی کننده نام آن برند در ذهن بیننده خواهد شد
لوگو یا آرم یک برند را می توان شناسنامه تصویری آن برند دانست که در عین سادگی و اختصارباید بصورت غیر مستقیم گویای عرصه ی فعالیت واهداف و آرمان های نام خود باشد به شکلی که دریک نگاه بتواند هویت یک برند را به نحوی ماندگار به بیننده منتقل کند.
بطور مثال یک لوگوی ساده و در عین حال لوکس در پس زمینه ای تیره معرف یک نام تجاری لوکس است که اگر به آن قوس هایی ملایم با فرم گل اضافه شود می تواند به یک لوگوی مناسب برای یک مزون تبدیل شود در حالیکه حفظ سادگی و افزودن خطوط زاویه دار و خشک آنرا به نشانی مناسب برای یک شرکت تجاری تبدیل می کند.
کیفیت و اصالت نیز از عوامل کلیدی است که باید توسط آرم در یک نگاه به مخاطب منتقل شود و می توان گفت یک لوگوی متناسب و فاخر نشان دهنده یک برند با کیفیت و اصیل است و همچنین یک آرم نامربوط یا بی کیفیت نشان از یک مجموعه ناکارآمد و بی کیفیت دارد.
لوگوتایپ به سبکی از لوگو ها گفته می شود که در طراحی آنها تنها نام کامل و یا مخفف برند به کار برده می شوند. در این نوع از لوگوها میزان جدیت کار و عرصه ی فعالیت برند بوسیله شکل و رنگ استفاده شده برای نوشتن نام برند نشان داده می شود.
لوگو تصویر به لوگویی که صرفا از یک عنصر تصویری که معمولا به طرزی خاص رسم شده یا خصیصه ای منحصر به فرد دارد گفته
می شود. در این دسته از لوگوها یا نام برند در اطراف لوگو ذکر نمی شود یا بگونه ای نوشته می شود که در صورت نیاز بتوان آنرا حذف نمود، چرا که در صورت تبلیغات مناسب تصویر لوگو بدون نیاز به وقت برای خواندن و درک مفهوم کلمات هویت و نام برند را به بیننده معرفی می کند.
به لوگویی که بصورت ترکیبی از دو عنصر متن و تصویر تشکیل شده لوگوی ترکیبی گفته می شود.
در این دسته از لوگو ها هم باید نام و گاها شعار تبلیغاتی برند با فونت و رنگی مناسب نوشته شود و هم باید از تصاویر راهنما برای معرفی زمینه و سبک کاری برند به شکلی متناسب و درخوراستفاده گردد.